STATUT


Udruženje građana “SUD Javnosti”
Abdulaha Kuruzovića 35, 79206 Ljubija, Bosna i Hercegovina
Telefon: +387 52 961 211 e-mail:
sud.javnosti@gmail.com
___________________________________________________________________________________________________________________________________

Na osnovu člana 12. Zakona o udruženjima i fondacijama Bosne i Hercegovine (“Službeni glasnik BiH“, broj 32/01, 42/03, 63/08, 76/11 i  94/16), Osnivačka skupština  Udruženja građana "SUD Javnosti" na sjednici održanoj 25.11.2018. godine u Ljubiji, usvojila je
S T A T U T
Udruženja građana "SUD Javnosti"
I – Osnovne odredbe

Član 1.  
Udruženje građana “SUD Javnosti” (u daljem: Udruženje)  osnovano je Odlukom o osnivanju usvojenom na sjednici Osnivačke skupštine održanoj dana 25.11.2018. godine u Ljubiji, a u skladu sa Zakonom o udruženjima i fondacijama Bosne i Hercegovine.
Član 2.
Ovim Statutom, u skladu sa članom 12. Zakonom o udruženjima i fondacijama Bosne i Hercegovine, uređuju se:
  • Naziv, skraćeni naziv i adresa udruženja
  • Ciljevi i djelatnosti udruženja
  • Postupak za primanje i isključivanje članova
  • Organi udruženja, način na koji se biraju, ovlaštenja koja imaju, kvorum i pravila glasanja i odlučivanja, trajanje mandata, lice ovlaštena da sazove skupštinu, uslovi i način raspuštanja, odnosno prestanak rada
  • Pravila za ostvarivanje, korištenje i raspolaganje sredstavima udruženja, kao i organ koji je ovlašten za nadzor nad korištenjem tih sredstava
  • Način podnošenja finansijskog izvještaja i izvještaja o radu
  • Javnost rada
  • Postupak za izmjenu i dopunu statuta, ovlaštenje i način donošenja drugih opštih akata
  • Opis, oblik i sadržaj pečata
  • Zastupanje udruženja
  • Uslovi i postupak za spajanje, podjelu odnosno prestanak rada udruženja, uključujući i bilokakav poseban kvorum ili pravila za postizanje većine u postupku glasanja
  • Postupak za raspolaganje preostalom imovinom ili drugim sredstvima u slučaju raspuštanja ili prestanka rada udruženja
II – Naziv, sjedište i prostorno djelovanje udruženja

Član 3.
Puni naziv udruženja je: Udruženje građana “SUD Javnosti”.
Naziv udruženja na jezicima koji su u službenoj upotrebi u Bosni i Hercegovini različito glasi i to:
na bosanskom jeziku - Udruženje građana "SUD Javnosti", na srpskom jeziku - Udruženje građana "SUD Javnosti, a na hrvatskom jeziku glasi - Udruga građana "SUD Javnosti". 

Ćiriličnim pismom piše se: Удружење грађана "СУД Јавности".

Skraćeni naziv udruženja glasi: "SUD Javnosti"




Član 4.
Sjedište udruženja je u Ljubiji.
Adresa udruženja je: Abdulaha Kuruzovića 35, 79206 Ljubija.

Član 5.   
Udruženje djeluje na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine, ali zbog ostvarivanja saradnje sa drugim sličnim udruženjima, institucijama i organizacijama van njenih granica, može da djeluje i na međunarodnom nivou.

Član 6.   
Udruženje ima slogan koji glasi: “Kad institucionalna pravda izostane nastupa SUD Javnosti”
Simbol udruženja donosi Skupština udruženja.
III – Ciljevi i djelatnosti udruženja

Član 7.
Programski ciljevi udruženja su:
  • Bitisanje i razvoj civilnog društva Bosne i Hercegovine na principima čovjekoljublja, mira, tolerancije, građanske solidarnosti, multikulturalizma, zajamčenih ljudskih prava i sloboda i opštecivilizacijskih vrijednosti
  • Razvoj civilnog društva kroz predupređivanje, alarmiranje/uzbunjivanje javnosti, netolerisanje i suprotstavljanje povodom različitih vidova ugrožavanja mira i bezbjednosnih destabilizacija; političkih, institucionalnih i sistemskih oblika ugrožavanja lične i imovinske sigurnosti; sistemskih kršenja prava i diskriminisanja građana; teškog kriminala i korupcije na štetu javnih dobara i građana
  • Razvoj društvene svijesti da su građani legitiman subjekt kontrole rada institucija, zakonitog, pravilnog i odgovornog vršenja javnih funkcija i ovlaštenja, te upravljanja zajedničkim/društvenim dobrima
  • Razvoj civilnog društva kroz svijest da su građani aktivni subjekt odlučivanja i kreiranja društvene stvarnosti sa posebnim akcentom na javno osuđivanje nezakonitih, negativnih i po društvo štetnih ponašanja, događanja i pojava
  • Razvoj civilnog društva implementacijom zajamčenih prava u domenu ravnopravnosti i jednakopravnosti građana, sa posebnim senzibilitetom prema pravima djece, žena, manjinskih i nereprezentativnih zajednica i kategorija, te različitih socijalnih kategorija građana
  • Dostizanje rodne/polne ravnopravnosti do nivoa ustavnog principa “50 odsto plus jedna”, odnosno da žene, kao većinska rodna, kategorina u svim institucijama moraju biti zastupljene u natpolovičnom odnosu spram muškaraca
  • Razvoj civilnog društva primjenom pravnih sredstava i modela direktne demokratije kao alternative i korektiva aktuelno dominantne predstavničke demokratije
  • Razvoj civilnog društva preko uzbunjivačkog djelovanja i prijavljivanja, sa posebnim akcentom na zaštitu uzbunjivača i prijavioca slučajeva:
    • zloupotrebe javnih funkcija i ovlaštenja
    • svih oblika kriminala, korupcije i nepotizma
    • obespravljivanja i diskriminacije
  • Unapređenje ekološkog aktivizama, ekološke svijesti i kulture, sa posebnim senzibilitetom na planu zaštite prirodnih dobara od svih oblika nezakonitog i neodgovornog upravljanja
Djelatnosti udruženja su:
  • Zaštita prava i interesa članstva udruženja, kao i građana koji zatraže pomoć, sa posebnim akcentom na solidarne oblike samozaštite
  • Pružanje pravne, stručne, javno-uzbunjivačke, solidarne i humane pomoći članstvu i građanima u slučajevima institucionalnog nasilja, obespravljivanja i diskriminacije
  • Zauzimanje, javno objavljivanje i promovisanje mišljenja i stavova Udruženja povodom društvene stvarnosti, a posebno u domenu nezakonitosti, kriminala, korupcije, nepotizma i drugih po društvo i građane štetnih ponašanja u javnim institucijama i političkom djelovanju
  • Edukacija članstva i građana o oblicima građanske solidarnosti i građanskog aktivizma
  • Pomoć članstvu i građanima u ostvarivanju zajamčenih prava u domenu djelovanja javnih institucija i ostvarivanju prava po domaćoj legislativi
  • Organizovanje javnih rasprava, seminara, radionica i tribina, te izrada analiza i prijedloga za unapređenje životnog ambijenta i društvene stvarnosti
  • Iniciranje i implementacija projekata, kao i istraživanja u domenu društvene stvarnosti i potreba unapređivanja iste
  • Prijedlozi unapređenja zakonske i podzakonske regulative, te standardizacije institucionalnog djelovanja, na svim nivoima vlasti i institucija
  • Izrada i razvoj javnih politika u različitim oblastima institucionalnog i društvenog funkcionisanja, kao i aktivnosti na planu praćenja, ocjene i unapređenja u provođenju javnih politika
  • Praćenje, istraživanje i predlaganje izmjena/promjena u domenu izborne legislative i izbornih procesa, uključujući i monitoring izbornog procesa
  • Razvoj kulture komunikacije, dijaloga i  javnog diskursa unutar Udruženja i društva uopšte
  • Kreiranje, održavanje i razvoj IT resursa, internet aplikacija i baza podataka, kao tehničkih pretpostavki za savremeni rad udruženja
  • Koordinacija i umrežavanje stručnih i iskusnih građana sa onima kojima bi njihova iskustva mogla pomoći sa posebnim senzibilitetom prema mladima u pravcu njihovog stručnog usavršavanja
  • Informatička edukacija članstva i šira podrška razvoju informatičkog društva kroz publikacije, javne nastupe, radionice i kampanje
  • Izdavačka djelatnost kroz publikovanje pisanih autorskih izdanja i prevoda (knjige, brošure, uputstva, priručnici i slično) na neprofitnoj osnovi i u svrhu realizacije ciljeva i djelatnosti udruženja
  • Izrada i publikovanje informativno-promotivnog materijala i drugih štampanih, elektronskih, audio i video zapisa koji su u skladu sa ciljevima i djelatnostima, te podrške aktivnostima udruženja
  • Pružanje savjetodavnih usluga i podrške drugim udruženjima na solidarnoj osnovi, uključujući i zajedničke aktivnosti i projekte
  • Pomaganje u prevazilaženju problema proizašlih iz negativnih oblika materijalizacije pojava poput: globalizacije, potrošačkog društva, ekonomskog ropstva, socijalnog raslojavanja, preraspodjele dobara, te siromaštva, maloljetničke delikvencije, ovisnosti,  asocijalnih i devijantnih ponašanja.
Član 8.
Utvrđene ciljeve, Udruženje ostvaruje na način određen zakonom, ovim Statutom i drugim opštim aktima udruženja.
IV – Članstvo u Udruženju

Član 9.
Članstvo u udruženju je dobrovoljno i otvoreno je za sve zainteresovane građane.
Član 10.
Svojstvo člana udruženja može steći svako fizičko lice koje popunjavanjem elektronske ili pismene pristupnice podnese zahtjev za učlanjenje.
Skupština udruženja će opštim pravnim aktom urediti oblast pristupanja, istupanja, isključenja, evidentiranja članstva i brisanja iz evidencija članstva, kao i obrasce elektronskih i pisanih pristupnica.
Osnivači stiču svojstvo člana Udruženja danom upisa udruženja u Registar.  

Član 11.
Odluku o prijemu novih članova udruženja donosi Predsjedništvo udruženja.
Protiv odluke Predsjedništva u roku od 30 dana može se podnijeti prigovor Skupštini udruženja, čija je odluka konačna.   

Član 12.
Članstvo u udruženju prestaje:
  • istupanjem člana
  • isključenjem člana
  • smrću člana
Član 13.
Svaki član udruženja može istupiti iz udruženja na osnovu pismene izjave o istupanju koju dostavlja Predsjedništvu udruženja.
Kao dan prestanka članstva smatrat će se datum prijema izjave o istupanju.   

Član 14.
Član udruženja koji grubo krši Statut udruženja, ne izvršava svoje obaveze prema udruženju ili svojim postupcima nanosi štetu udruženju ili narušava njegov ugled može biti isključen iz udruženja. .
Odluku o isključenju člana donosi Predsjedništvo.
Protiv odluke Predsjedništva u roku od 30 dana može se podnijeti prigovor Skupštini udruženja, čija je odluka konačna.   

Član 15.
Članovi udruženja imaju sljedeća prava i obaveze:
  • da aktivno učestvuju u radu udruženja i ostvarivanju njegovih ciljeva i djelatnosti
  • da biraju i budu birani u organe udruženja
  • da daju inicijative, prijedloge i sugestije u vezi sa aktivnostima organa udruženja
  • da izražavaju svoju kreativnost i kooperativnost
  • da budu redovno i blagovremeno obaviješteni o aktivnostima udruženja
  • da sarađuju sa ostalim članovima i članicama udruženja
  • da čuvaju i podižu ugled udruženja
  • da ostvaruju druga prava i obaveze utvrđene ovim Statutom i drugim opštim aktima udruženja
V – Organi udruženja

Član 16.
Posebnim odlukama i opštim aktima Skupštine udruženja utvrđuje unutrašnju organizaciju udruženja (odbori, podružnice, timovi i druga tijela).

Član 17.
Organi Udruženja su:
  • Skupština,
  • Predsjedništvo  
  • Predsjednik
  • Sekretar udruženja
SKUPŠTINA

Član 18.
Skupština udruženja je najviši organ odlučivanja udruženja, koju čine Predsjednik skupštine i izabrani članovi Skupštine udruženja.
Svaki član udruženja ima pravo da predlaže i bira Predsjednika i članove Skupštine udruženja i da bude izabran.
Na Osnovačkoj skupštini udruženja biće izabran Predsjednik Skupštine udruženja sa mandatom od 2 godine i mogućnošću reizbora.
Skupština udruženja konstituiše se i djeluje u skladu sa ovim Statutom i Poslovnikom o radu skupštine.

Član 19.
Skupština udruženja nadležna je za:
  • donošenje novog Statuta, izmjene i dopune ovog Statuta, te donošenje drugih opštih akata u domenu organizacije i funkcionisanja udruženja
  • donosi Poslovnik o radu Skupštine
  • odlučivanje o pripajanju, razdvajanju, transformaciji, raspuštanju i prestanku rada, kao i drugim statusnim promjenama u udruženju
  • izbor i razrješenje članova Predsjedništva i drugih organa udruženja
  • odlučivanje po pitanju žalbi na odluke Predsjedništva
  • razmatranje i odlučivanje o izvještajima koje podnosi Predsjedništvo
  • usvajanje godišnjeg izvještaja o radu Udruženja na prijedlog Predsjedništva
  • usvajanje godišnjeg plana rada Udruženja, na prijedlog Predsjedništva
  • odlučivanje o ostalim pitanjima koja nisu stavljena u nadležnost drugih organa udruženja
  • bira, imenuje i razrješava Predsjednika Skupštine udruženja
  • bira, imenuje i razrješava Predsjednika Udruženja
  • bira i razrješava Sekretara udruženja
  • donosi opšte i pojedinačne akte u domenu organizovanja i funkcionisanja udruženja, osnivanja pojedinih tijela udruženja i pravno normira njihovo djelovanje, samostalno ili na prijedlog Predsjednika i Predsjedništva udruženja
  • vrši i druge aktivnosti u skladu sa Statutom i Poslovnikom o radu
Skupština udruženja ima ulogu nadzornog organa Udruženja.

Član 20.
Skupština udruženja sastaje se po potrebi i procjeni Predsjednika skupštine, a najmanje jednom godišnje.
Predsjednik Skupštine dužan je da sazove Skupštinu udruženja u slučaju kada to zahtijeva:
  • najmanje jedna trećina članova Skupštine,
  • Predsjedništvo ili
  • Predsjednik udruženja
Član 21.
Skupština udruženja ima kvorum za rad ako joj prisustvuje više od polovine ukupnog broja članova.
Skupština udruženja odlučuje dvotrećinskom većinom glasova prisutnih članova, osim ako neka druga većina nije predviđena ovim Statutom i Poslovnikom o radu.
Prisustvovanje i odlučivanje na sjednicama Skupštine udruženja dozvoljeno je korištenjem konferencijskih telefona, direktnog internet linka i internet audio-video aplikacija, uz obavezu najmanje polovičnog fizičkog prisustvovanja sjednici od ukupnog broja članova Skupštine udruženja.  
Član 22.
Predsjednika Skupštine udruženja bira i razrješava skupština udruženja u skladu sa ovim Statutom i Poslovnikom o radu skupštine.
Predsjednik Skupštine obavlja sledeće poslove:
  • saziva sjednice Skupštine
  • predsjedava sjednicama Skupštine
  • koordinira u komunikaciji između Predsjedništva i Skupštine
  • obavještava javnost o radu Udruženja
  • i vrši druge poslove za koje je ovlašten Statutom, Poslovnikom o radu Skupštine udruženja i drugim opštim aktima Udruženja
Mandat predsjednika Skupštine je 2 godine sa mogućnošću reizbora.
Predsjednik Skupštine ne može da obavlja i funkciju Predsjednika udruženja.

Član 23.
Bliže odredbe o načinu rada Skupštine, glasanja, odlučivanja, upućivanja poziva na sjednice, vođenju zapisnika i drugim pitanjima od značaja za rad Skupštine uređuju se Poslovnikom o radu Skupštine i drugim opštim aktima Udruženja.
PREDSJEDNIŠTVO

Član 24.
Predsjedništvo čine Predsjednik udruženja, Predsjednik Skupštine i članovi udruženja koje bira i razrješava Skupština Udruženja.
Na Osnivačkoj skupštini udruženja biraju se prvi Predsjednik udruženja, Predsjednik skupštine Udruženja i Sekretar Udruženja.
Članove Predsjedništva udruženja bira Skupština udruženja u skladu sa ovim Statutom, Poslovnikom o radu skupštine i Poslovnikom o radu Predsjedništva udruženja.
Mandat Predsjednika udruženja i članova Predsjedništva je 2 godine uz mogućnost ponovnog izbora.

Član 25.
Predsjedništvo se sastaje najmanje jednom mjesečno.
Predsjedništvo odlučuje prostom većinom glasova prisutnih članova. Ako je broj glasova za i protiv određene odluke izjednačen, glas Predsjednika udruženja će biti odlučujući.
Prisustvovanje i odlučivanje na sjednicama Predsjedništva udruženja dozvoljeno je korištenjem konferencijskih telefona, direktnog internet linka i internet audio-video aplikacija, uz obavezu fizičkog prisustva najmanje polovine članova Predsjedništva.

Član 26.
Predsjedništvo udruženja obavlja sljedeće poslove:
  • priprema sjednice Skupštine
  • priprema nacrt Statuta i drugih akata koje donosi Skupština
  • provodi politiku, zaključke i druge odluke koje je donijela Skupština
  • odlučuje o raspolaganju imovinom udruženja, osim donošenja odluka u nadležnosti Skupštine udruženja
  • predlaže godišnji plan rada koji usvaja Skupština
  • podnosi godišnji i periodične izvještaje o svom radu Skupštini
  • priprema godišnji budžet i dostavlja Skupštini na usvajanje
  • sastavlja i podnosi finansijski izvještaj Skupštini na razmatranje i usvajanje
  • odlučuje o primanju u članstvo i isključivanju iz članstva udruženja
  • obrazuje odbore, komisije i druga radna tijela radi izvršavanja posebnih zadataka iz djelatnosti udruženja
  • prati realizaciju finansijskog plana udruženja i donosi odluke o upotrebi sredstava
  • obavlja druge poslove predviđene Statutom i drugim aktima udruženja
Član 27.
Članovi Predsjedništva mogu biti opozvani i prije isteka mandata i to:
  • na vlastiti zahtjev
  • ako neopravdano izostanu sa sjednice tri puta uzastopno
  • ako svojim radnjama grubo krše pravila udruženja ili nanose štetu udruženju
  • izgube povjerenje Skupštine udruženja
  • u drugim slučajevima predviđenim Zakonom, ovim Statutom i drugim aktima udruženja.   
O opozivu člana Predsjedništva odlučuje Skupština Udruženja.   
Protiv odluke o opozivu Skupštine član Predsjedništva u roku od 15 dana može se podnijeti prigovor i tražiti ponovljeno razmatranje i promjena odluke Skupštini udruženja. Ponovljena odluka Skupštine udruženja je konačna.

Član 28.
Poslovnikom o radu, koji donosi Predsjedništvo, bliže se uređuje način rada i odlučivanja, sazivanje sjednica, vođenje zapisnika i druga pitanja od značaja za rad Predsjedništva.
PREDSJEDNIK

Član 29.
Svakodnevnim poslovima i aktivnostima Udruženja će upravljati Predsjednik, koga bira i imenuje Skupština u skladu sa Statutom.
Predsjednik je odgovoran Skupštini udruženja i može biti smijenjen u skladu sa ovim Statutom.

Član 30.
Predsjednik Udruženja u ime Udruženja ima pravo, osim za pitanja koja spadaju u direktnu nadležnost Skupštine i Predsjedništva, da:
  • upravlja sredstvima udruženja
  • zaključuje ugovore
  • predstavlja i zastupa Udruženje
  • provodi politiku, zaključke i druge odluke Skupštine i Predsjedništva
  • nastupa u odnosima sa trećim stranama, te javnim ili privatnim pravnim licima
  • priprema izvještaje o svom radu i aktivnostima udruženja i podnosi Skupštini i Predsjedništvu na usvajanje
  • predlaže materijale za sastanke Predsjedništva i Skupštine
  • angažuje se na prikupljanje finansijskih sredstava
  • održava stalne kontakte sa javnošću
  • promoviše ciljeve i djelatnosti udruženja
  • obavlja i druge poslove koje mu/joj stavi u nadležnost Skupština i Predsjedništvo
  Član 31.
Predsjednika udruženja postavlja i razrješava Skupština Udruženja u skladu sa ovim Statutom i Poslovnikom.

Član 32.
Predsjednik ne može biti istovremeno i Predsjednik ili član Skupštine Udruženja.

Član 33.
Predsjednik ima pravo da učestvuje u radu i prisustvuje sastancima svih organa i tijela udruženja.

Član 34.
Skupština može, na prijedlog Predsjedništva ili najmanje trećine članova Skupštine udruženja, razriješiti Predsjednika udruženja i prije isteka mandata u slučaju da je po izglasanoj odluci Skupštine udruženja:
  • grubo zloupotrijebio položaj ili ovlaštenja,
  • zloupotrijebio sredstva i svojinu udruženja
  • izgubio povjerenje Skupštine udruženja
Protiv odluke Skupštine Predsjednik u roku od 15 dana može se podnijeti prigovor i tražiti ponovljeno razmatranje i promjenu odluke Skupštini udruženja. Ponovljena odluka Skupštine udruženja je konačna.

Član 35.
U slučaju da Skupština smijeni Predsjednika, da on da ostavku na poziciju, u slučaju njegove smrti ili nesposobnosti vršenja funkcije neprekidnom vremenskom periodu dužem od 90 dana, novi Predsjednik Udruženja se bira u roku od 60 dana.
Do izbora novog Predsjednika, funkciju Predsjednika Udruženja u tehničkom mandatu, će obavljati član Predsjedništva kog odredi Skupština Udruženja
SEKRETAR UDRUŽENJA

Član 36.
Sekretara udruženja bira Skupština udruženja na prijedlog Predsjednika ili Predsjedništva udruženja.
Za svoj rad odgovoran je Predsjedniku i Predsjedništvu udruženja.
Bira se bira na četvorogodišnji mandat.
Član 37.
Sekretar Udruženja je nadležan da:
  • obavlja administrativne i stručne poslove od značaja za unutrašnju organizaciju i rad organa Udruženja
  • izvještava Predsjednika, Predsjedništvo i Predsjednika skupštine udruženja o stanju i poteškoćama u vršenju planiranih poslova i predlaže poduzimanje potrebnih mjera na rješavanju postojećih problema
  • realizuje i promoviše transparentnost i javnost rada Udruženja
  • učestvuje u izradi planova i izvještaja rada udruženja
  • ostvaruje komunikaciju i saradnju
Član 38.
Sekretara Udruženja može smijeniti Skupština udruženja u skladu sa ovim Statutom.
Usljed smrti ili ostavke Sekretara udruženja Predsjedništvo može imenovati člana udruženja kao privremenog vršioca dužnosti do izbora novog Sekretara.
 VI – Imovina udruženja i korištenje i raspolaganje sredstvima udruženja

Član 39.
Imovinu udruženja čine stvari (pokretne i nepokretne), imovinska i druga pravna i finansijska sredstva.

Član 40.
Udruženja svoju imovinu stiče u skladu sa Zakonom i ovim Statutom iz sledećih izvora:
  • donacija, dobrovoljnih priloga i poklona, fizičkih i pravnih lica, kako u gotovini tako i u imovini i uslugama
  • donatorskih i sponzorskih prihoda međunarodnih i domaćih izvora (vladinog i nevladinog sektora)
  • dobrovoljnih članarina i priloga članova Udruženja
  • prihoda stečenih kroz realizaciju projekata razvoja civilnog društva
  • vlastitih prihoda i drugih izvora u skladu sa važećim zakonima
Član 41.
O sticanju prihoda, korištenju imovine i raspolaganju sredstvima Udruženja odlučuju organi Udruženja, na odgovoran i zakonit način, u najboljem interesu udruženja i u skladu sa zakonom, ovim Statutom i opštim aktima Udruženja.
Sredstva Udruženja mogu se koristiti samo za obavljanje osnovne djelatnosti, radi unapređivanja osnovnih programskih i statutarnih aktivnosti i ciljeva kao i administrativnih troškova.
Sredstva Udruženja pravično se raspoređuju za finansiranje aktivnosti na svim područjima na kojima djeluje Udruženje, u skladu s odlukama organa Udruženja.
Dobit iz svojih aktivnosti Udruženje će upotrijebiti za ostvarivanje ciljeva i djelatnosti utvrđenih Statutom. Nikakvo direktno ili indirektno sticanje dobiti ili druge materijalne koristi ostvarene iz djelatnosti Udruženja neće se raspoređivati na bilo kojeg člana, osnivača, člana upravljačkih organa, odgovornog lica, radnika, donatora ili trećeg lica.
Ograničenje iz prethodnog stava se ne odnosi na plate, primjerene nadoknade i isplate za odrađeni posao, niti na pokriće troškova u vezi sa ostvarivanjem ciljeva i aktivnosti utvrđenih Statutom Udruženja.

Član 42.
Lice ovlašteno za potpisivanje akata, koja se odnose na sticanje i raspolaganje imovinom udruženja i za finansijsko poslovanje je Predsjednik udruženja.
Skupština udruženja može svojom odlukom i druge članove udruženja ovlastiti za potpisivanje akata u domenu raspolaganja sredstvima i imovinom.
  
Član 43.
Udruženje vodi poslovne knjige i evidencije u skladu sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktima Udruženja, a poštujući principe javnosti i transparentnosti u radu.
VII – Javnost rada udruženja

Član 44.
Rad udruženja je javan.
Javnost rada Udruženja ostvaruje se na način utvrđen zakonom, Statutom i drugim aktima udruženja.  
Javnost rada se ostvaruje:
  • dostavljanjem podataka i saopštavanja sredstvima javnog informisanja
  • omogućavanjem predstavnicima javnog informisanja da prate aktivnosti Udruženja
  • pozivanje predstavnika medija na skupove, konferencije za štampu
  • davanje saopštenja, izjava i intervjua od strane predstavnika Udruženja
Član 45.
Udruženje je dužno čuvati lične podatke članova udruženja u skladu sa zakonom.
Svaka zloupotreba ličnih podataka članstva, kao i podataka iz poslovnih knjiga i evidencija  biće zakonito procesuirana kod nadležnih organa, te sankcionisana od strane organa Udruženja u skladu sa ovim Statutom i drugim aktima Udruženja.
VIII - Izmjene i dopune Statuta i donošenje drugih opštih akata

Član 46.
Inicijativu za izmjene i dopune Statuta mogu podnijeti Predsjednik i Predsjedništvo udruženja, zajedničkim prijedlogom jedna trećina Skupštine udruženja ili jedna trećina ukupnog broja članova udruženja.
Inicijativa se podnosi Predsjedništvu, pisanim putem i uz odgovarajuće obrazloženje.

Član 47.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta utvrđuje Predsjedništvo. Utvrđeni prijedlog dostavlja se Skupštini Udruženja, pismenim putem i sa odgovarajućim obrazloženjem.
Skupština Udruženja dužna je donijeti odluku o prijedlogu za izmjene i dopune Statuta u roku od 60 dana od dana podnošenja prijedloga.  

Član 48.
Organi Udruženja imaju obavezu da u skladu sa ovim Statutom i za potrebe organizacije i funkcionisanja udruženja donose interne propise i druge opšte i pojedinačne akte.
Opšta akta Udruženja moraju biti u saglasnosti sa zakonom i Statutom udruženja.  
IX - Oblik i sadržaj pečata

Član 49.
Pečat udruženja je u obliku pravougaonika, dimenzija 38 mm x 14 mm, sa kratkim nazivom Udruženja “SUD Javnosti”, latiničnim ili ćiriličnim pismom.
Ukoliko Udruženje ima više pečata, svaki pečat se označava odgovarajućim brojem.   
Skupština udruženja donosi Pravilnik kojim se bliže utvrđuje način upotrebe i čuvanja pečata udruženja.
X - Zastupanje i predstavljanje Udruženja

Član 50.
Udruženje zastupa i predstavlja Predsjednik udruženja samostalno ili u koordinaciji sa Predsjedništvom udruženja.
Skupština udruženja može svojom odlukom i druge članove udruženja ovlastiti u domenu zastupanja i predstavljanja udruženja u skladu sa ovim Satutom, Poslovnikom o radu skupštine i drugim opštim pravnim aktima udruženja. U tom slučaju Skupština Udruženja odlučuje o obimu ovlašćenja predstavljanja i zastupanja, vremenu trajanja takvog ovlašćenja i drugim pitanjima koja se odnose na davanje pojedinačnih ovlašćenja u predstavljanju i zastupanju.
Udruženje mogu javno afirmisati svi članovi Udruženja, a posebno u domenu ciljeva, djelatnosti i aktivnosti Udruženja.

Član 51.
U postupcima u kojima Udruženje učestvuje kao stranka radi ostvarivanja svojih prava, dužnosti i odgovornosti pred nadležnim organima, Predsjednik može dati pismenu punomoć za zastupanje advokatu ili drugom stručnom licu.
U slučaju davanja punomoći drugim licima Predsjednik je dužan informisati Predsjedništvo najkasnije u roku od 8 dana.
XI - Uslovi i postupak za pripajanje, razdvajanje, transformaciju ili prestanak rada udruženja

Član 52.
Udruženje se može pripojiti drugom udruženju.
Udruženje se može razdvojiti na dva ili više udruženja.
Udruženje se može transformirati u udruženje od javnog interesa.
Udruženje može osnovati fondaciju u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Odluku o pripajanju, razdvajanju i transformisanju Udruženja, kao i o osnivanju fondacije, donosi isključivo Skupština.

Član 53.
Udruženje se osniva na period koji nije unapred određen (neodređeno vrijeme).
Udruženje može prestati sa radom voljom članstva ili po sili zakona.

Član 54.
Obrazložen prijedlog za raspuštanje udruženja Skupštini udruženja mogu podnijeti Predsjednik, Predsjedništvo i zajedničkim prijedlogom polovina članova Skupštine udruženja.
Peticiju o raspuštanju udruženja Skupštini udruženja može podnijeti trećina članstva Udruženja.
Na prijedlog ili peticiju o raspuštanju udruženja Predsjedništvo i Skupština udruženja dužni su u roku od 30 dana održati zajedničku sjednicu.
Udruženje prestaje sa radom odlukom Predsjedništva i Skupštine udruženja o  raspuštanju udruženja donesenom dvotrećinskom većinom glasova Predsjedništva i Skupštine na zajedničkoj sjednici.
Za održavanje zajedničke sjednice o raspuštanju udruženja Predsjedništva i Skupštine obavezan je dvotrećinski kvorum članova predsjedništva i skupštine.

Član 55.
U slučaju odluke o raspuštanju Udruženja Skupština donosi plan likvidacije Udruženja, kojim se utvrđuje raspored imovine, prava i obaveze udruženja, u skladu sa Statutom udruženja.
Nakon izmirenja obaveza, potraživanja i dugovanja Udruženja, preostala imovina se odlukom Skupštine udruženja dodjeljuje u humanitarne svrhe..
Skupština imenuje likvidatora Udruženja čija je dužnost da se stara o izvršenju plana likvidacije i koji je ovlašten da zastupa Udruženje u postupku likvidacije i u podnošenju zahtjeva za prijavu prestanka rada Udruženja nadležnim organima.
XII – Prijelazne i završne odredbe

Član 56.
Za tumačenje odredbi ovog Statuta nadležna je Skupština Udruženja.

Član 57.
Ovaj Statut stupa na snagu danom usvajanja na sjednici Osnivačke skupštine, a primjenjivaće se od dana upisa udruženja u Registar kod nadležnog ministarstva.

Broj: 01/18                                                            

U Ljubiji dana, 25.11.2018. godine

Predsjednik Skupštine udruženja

             Mikanović Radenko                                                              


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

NEBOJŠA ĐURIĆ: "Dokle više mislite ćutati?!"

ISTRAŽUJEMO: Nenad Nešić izgubio vezu sa stvarnošću ili prodaje jevtine spinove?

MILAN BOŽIĆ: Oštro i i argumentovano o Dodikovoj Privatnoj Crkvi